AutoBanter

AutoBanter (http://www.autobanter.com/index.php)
-   4x4 (http://www.autobanter.com/forumdisplay.php?f=4)
-   -   Battery pulse generator & chemical revival powder (http://www.autobanter.com/showthread.php?t=6303)

Willem-Jan Markerink May 24th 04 01:24 AM

Battery pulse generator & chemical revival powder

For those of you still wondering whether those 'mega-pulse' units to revive
automotive batteries actually work, I found an interesting (Dutch) article,
in particular interesting because it also lists some info for home-made
units, plus a chemical (last resort?) method, simply adding some kind of
powder to the battery....8-))

(Dutch-speaking folks have a distinct advantage here, but there are enough
English URL's in there to make it worthwile for all others too....;))

http://watersport-gg.hobby.nl/bootbits.php?nummer=25
xxxxxxxxx
- De Megapulse .................................................. .......

Hier is al een paar keer eerder over geschreven. HENK DE GROOT heeft
aanvullende informatie:

Megapulse --> accu pulsetechniek.
Is niet voorbehouden aan deze firma maar word door meer producten
toegepast. Positief omdat de techniek hierdoor bevestigd lijkt.
Op volgende link word de techniek beschreven alsmede voor de liefhebbers
een zelfbouw schema.
http://www.shaka.com/~kalepa/desulf.htm.

HENK DE GROOT vervolgt enige tijd later:

In mijn speurtocht naar deze techniek ben ik weer wat verder gekomen.
In een eerder mailje verwees ik naar een zelfbouw project.
op http://www.homepower.com/magazine/do..._batteries.cfm
bouwer: http://www.shaka.com/~kalepa/aquarian.htm
E.e.a. word nog simpeler omdat in het september (2001) nummer van
Elektuur deze (verbeterde, meer geavanceerde) schakeling besproken is.
Word als bouwkit geleverd voor 30.50 euro.
http://www.dil.nl/NL/katalogus2.asp?ag=0090
en heet hier akku-revitalistor.
Op volgende link word ervaring besproken,alsmede kopie van het
elektuur artikel.
http://home.wanadoo.nl/petervanhaandel/Home.html
Mijn ervaring is dat de scoopbeelden van megapulse (zelf gemeten) en
deze zelfbouw-schakeling vrijwel overeenkomen. Ervaring met zuurweger
zijn hetzelfde als op de link van Peter van Haandel, in 1 week van
1210 naar 1240 in tweede week na doorladen (geen rustperiode) 1275.
Helaas heb ik 2 defecte cellen (zuur niveau blijft laag) die misschien
met de drastische chemische methode weer tot leven te brengen zijn.
zie: http://www.homepower.com/files/edta.pdf (voor de echte fanaten).

Dus op zoek naar een nederlandse leverancier van dit edta
poeder, informatie is welkom. De resultaten van pulsen zijn m.i.z. goed
zolang de cel nog functioneert, en ik zal het op een nieuwe accu zeker
toepassen als peventie.
Lees wel de waarschuwing voor de hoge pulsspanning in het elektuur
artikel, m.i.z. op te lossen door een hf smoorspoel (aantal windingen
koper om feriet-kern) op te nemen in de toevoer naar het boordnet.
Benieuwd naar ervaringen van anderen en adres van een eventuele
leverancier voor edta.

--
Bye,

Willem-Jan Markerink

The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
the inability to understand

[note: 'a-one' & 'en-el'!]

adrie May 28th 04 05:52 PM

Willem jan markerink is een zak met een grote eigendunk en denkt dat hij in
alle groepen zijn zeg ongebreideld kan doen
als ik een vraag heb hoef ik zeker geen antwoord van zo'n eikel van een
vent, als het al een vent is
zijn geziek in het engels trekt zeker nergens op
er moest een systeem bestaan dat al zijn antwoorden o.i.d. direkt geweerd
werden van het internet
groetjes, een serieuze gebruiker van de site's

Willem-Jan Markerink > schreef in berichtnieuws

adrie May 28th 04 05:52 PM

Willem-Jan Markerink May 28th 04 10:37 PM

"adrie" > wrote in news:d4Ktc.17097$CM5.82872
@zonnet-reader-1:

Kneuterige belg.

Willem-Jan Markerink May 28th 04 10:37 PM